fredag, januari 05, 2007

Britt- Marie Christoffersson

I Sundsvall pågår i några dagar till en utställning med Britt-Marie Christofferssons stickningar. Kommer den i närheten av dig: GÅ DIT!
Ta god tid på dig! Ta med dig garn i några färger och stickor.
Jag hade med mig ett anteckningsblock, men skrev inte ett dugg. Jag blev bara yr av alla möjligheter! Garn och stickor hade varit bättre. Anteckningar skulle bara varit gissningar; med g&s skulle jag kunnat testa om mina teorier fungerade.

Carina, du som ska gå kursen om några veckor: kan du försöka bringa reda i den grönröda rätstickade som sedan varierades i grönblå och grönröd randning? Och vad var det mer som jag och A funderade över ... Vi får diskutera det på nästa stickcafé. I nuläget hoppas jag att armen ska gå att köra bil med.

Stickandet går ganska bra. Och dataklattrandet. Men jag får nästan lyfta handen upp till tangentbordet.

Vad jag gjort?
Trillat när jag övade mig på skidåkning. Anar att jag får stå över det nio mil långa målet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alla skriver så om hennes utställning. Jag missade den när den var i Halmstad, men hoppas fortfarande att den skall återkomma till ett ställa relativt nära där jag bor. Till dess kommer jag att vara riktigt avundsjuk på alla som haft möjligheten att se den:-)

Cina sa...

Det finns ett kompendium att köpa med alla beskrivningar. Jag får mitt i slutet av feb så då kan du få kika... :)

Knit-Marie sa...

Skönt att höra att du kan sticka :). BM C. ska vara med på stickstämman i Leksand de två sista dagarna (lö, sö?) Kommer du då så kan du kanske få klarhet i mönsterfrågan. Och vi kanske ses!