måndag, juli 28, 2008

OS-stickning

Sticka mera har dragit igång en OS-stickning och jag funderar på om jag ska vara sugen på att vara med.

Förra OS resulterade i ett par finfina vantar - och den här bloggen för att kunna härbärgera medaljen!

Jag googlade på Olympic knitting 2008 för att se om det fanns något internationellt på gång den här gången också, men det verkar bara vara ravelry som tar upp yarnharlots mantel. Och jag är inte med på ravelry. Nån måtta på datorsittandet får det ju vara (men ack, det är det inte, ens utan ravelry).

Nå, då är frågan: hinner man hitta på, välja garn, få hem det, sticka (och repa upp, ety det är en egenhändigt påhittad grej på gång) så att det stämmer med OS-tiderna?
Njae. Jag tror inte det.
Jag funderar på att ta upp gamla tapp-poäng i utbildningen i augusti. Det kräver nog såpass med tid att inte blir något över för forcerad stickning.
Eller ... ska jag?

Yarnharlots uppmaning OS 2006 var att man skulle utmana sig själv. Att göra något man kanske skulle orka/hinna/förmå vad gäller tid eller kunskap. Göra något som man inte gjort tidigare. Hon stickade en lusekofta - mer eller mindre dygnet runt. Och kom i mål, som en skridskoåkare som efter målsnöret bara "handlöst" kastar sig ner på isen, glider iväg flämtande.
Jag har inte de marginalerna i mitt liv att ett så stort projekt ryms. Och jag har nog bara projekt i den storleken i åtanke.
Hmmm ...

2 kommentarer:

Boel sa...

Jag har anmält mig till Sticka Meras OS-stickning men är i valet och kvalet. Vill jag börja på något nytt, vill jag sticka fokuserat på något bara därför att och inte minst vill jag titta en massa på OS som går i Kina??? Kina som aldrig borde ha fått OS tycker jag. Tja vi får se hur det blir.

Må så gott!
Boel

Bloggblad sa...

Nej, några krav orkar jag inte ställa på min stickning, har rätt nog av den varan från andra håll, men jag gissar att jag kommer att sticka en hel del - tv:n kommer ju att stå på hela OS...