måndag, december 29, 2008

Dagsläget

1. Liturgiska halvvantarna (andra paret) är ännu inte helt färdiga.

2. Dottern kom häromdagen hem med iskalla händer efter att ha varit ute på långpromenad med köpevantar. Så kan man ju inte ha det! Därför stickar jag nu ivrigt på ett par stora sladdriga vantar som ska tovas. Det är dessutom projekterat ett par tunna innervantar i Filipunto Alpalaine.(Hur köpevantarna överhuvudtaget kom in i huset är jag inte människa att förklara ...)
(Bilden visar första vanten tillsammans med provlappen som jag gjorde tidigare i höst för ett projekt som kom av sig.)

3. En kompis överräckte med varm hand ett projekt som hon misslyckats med. Garnet är väldigt likt ett garn jag en gång drömde om! (Men när jag såg hennes garn strax efter drömmen för några år sen så kändes det härmigt att skaffa eget.) Men eftersom hon egentligen inte var riktigt nöjd med den beskrivning som hörde till garnet så bestämde vi hur hennes topp egentligen ska se ut. Det ligger nära till hands att använda White Lies Designs beskrivning som jag använt till en gul, en blå och en grön topp till mig själv. Fast med lite andra detaljer.

4. Svågerns flätstickade tröja har bara fått garn uttittat åt sig. Vilka flätor som ska ringla var tänkte jag bestämma när jag fått hans mått ... som dröjer ...

Inga kommentarer: