torsdag, augusti 05, 2010

I en artikel i twist collective som är en nättidning med köpemönster och intressanta artiklar visades samma flätmönster uppstickat med olika garner.

Helt klart var det vackrast med entrådigt, eller S-på-S-tvinnade garn. Vanligt tvåtrådigt blev inte alls lika snyggt.

Och det har jag ju upptäckt själv också att somliga garn är fullständigt omöjliga till flätor. Den gången var det ryagarn.

Men jag tycker att det tvåtrådiga garn jag funderar flätor med till en tröja till svågern verkar fungera bra. Iaf med de flätorna.

Sen funderar jag på det här med S-på-S-tvinnat garn (som jag aldrig hört talas om förrän nyss ikväll): vrider sig inte ett sånt plagg som ett plagg gjort i entrådigt?
Eller håller flätor ihop det, eftersom det är blandat räta och aviga maskor från rätsidan?

Inga kommentarer: