måndag, februari 06, 2012

en annan julklapp

När jag fyllde år i somras fick jag två nystan garn, ett grönt och ett blått. Då funderade jag på om de skulle bli tjocka vantar till mig. Men det blev ju inte så, jag gjorde nya vantarna i samma garn som OS-vantarna.

Så då fanns de här garnerna kvar när det strax före jul meddelades att dotterns sambo nog kunde tänka sig att önska sig en mössa i julklapp.
Jag bestämde mig ganska omgående för att göra en och efter några olika försök med stickfastheter blev det en mössa klar. Vips åkte den in i julklappspapper och vips blev den inte fotograferad.

Så ni får tänka er hur den ser ut.
Tyvärr upptäckte jag alltför sent att den nog kunde ha varit en gnutta längre på varven. Kanten som man ska vika upp blev inte så bred så frågan är om den håller sig uppvikt. Jag erbjöd mig redan på julafton att ordna vid reklammation, men jag har inte hört nåt.

Inga kommentarer: