måndag, mars 19, 2012

Nu är det gjort!

Operationen gick bra.

Den utfördes medan jag var hemifrån.

Maken slog ut pluggen som var hemtäljd. Sen slog han in den igen, på ett något annorlunda sätt och grejerna satt ihop som om de var limmade.

Vi var dock inte riktigt överens när jag skulle tvinna ihop två trådar dock, så det problemet kvarstår. (Av någon anledning är den mindre samarbetsvillig när jag tvinnar än när jag spinner.) Drivtråden hoppade av flera gånger.

Och så hade den börjat knattra. Inte lika ljudligt som den bruna, men lite. Maken fingrade lite på den och så blev den tyst igen. Det får mig att hysa hopp om att det ska gå att få tyst på den bruna också. Det känns som att den inte skulle vara så populär att ta med sig på en spinnträff där folk skulle vilja prata ...
Den brunas spinnvinge plus spole väger förresten 190 gram. (Jag bara behöver notera det nånstans.)

Inga kommentarer: