måndag, maj 28, 2012

Vad är det för färg?


Jag får dialogen mellan hundarna i Aristocats i minne:

- Vad är det för färg?
- Hur ska jag kunna veta det?!

Jag vet i alla fall att jag använt avkoket från när jag förvällde nässlor häromdagen och att det blev en gnutta grönare i kastrullen när jag satte till ammoniak.

Nå, det kanske inte blev en vacker färg, men den blev annorlunda än den som var garnet före och man kan säkert använda den till "nåt".
(Jag undrar vad det ska bli för "nåt" av alla konstiga garnsnuttar sen nån gång. Men det ger sig.)

2 kommentarer:

Karin sa...

Du menar hundbajsfärgat? Fast jag skulle nog snarare säga nogat med en liten, liten dragning åt grågrönt.

Cecilia N sa...

Njae, inte hundbajsfärgat. Inte heller betjäntskofärgat.
Mer gråvårsfärgat. Nånting mellan grått, grönt och brunt, fast mest grått, men lite grönt kanske.