fredag, september 21, 2012

Trasig rock

Jag blev väldigt ledsen när jag skulle fotografera min nytäljda pinne in action häromdagen. Jag klarade inte att lägga ut den bilden då, men här kommer den:

En stor spricka ligger i "tröskeln" (eller vad den kan heta, den fasta slå som trampan sitter fast vid/ligger längs).
När man tar bort pinnen och locket och trampans axel och ser bilden uppifrån från andra hållet så ser man mer.
Till på köpet finns det en kvist i tröskeln nära själva trampplattan. Så den är ungefär där man har hälen när man trampar. Och det ser ut som att det finns en spricka där också. (Bilden tagen från undersidan.)

Släng skiten?
Nä! Det är ingen skit. Den är bara i behov av en ny "tröskel".
Den märkning som  spinnrocksmakaren gjort finns delvis på tröskeln.  Så av hänsyn till historien får vi väl be reparatören att montera den på undersidan bordet.

Men vem är reparatören?

2 kommentarer:

heidi sa...

vilken besvikelse:(

hoppas att det går att fixa/få tag på reparatören!

Cecilia N sa...

Jag har fått tips om att kontakta länsmuseet eller hemslöjden för lämplig kontakt.

Det får bli en annan vecka än denna.

Fortsätt hoppas med mig!