måndag, oktober 29, 2012

Vad gör man när 14 gram var för lite?

Man säger "äsch då" och så spinner man lite till.
Fast då visade det sig att nya garnet hade en helt annan struktur än det gamla. Kan mycket väl bero på att jag har spunnit på olika sätt. Igår kväll fingerspann jag, och det blev tunnt och bra, men strävt och inte alls lika fylligt som det andra.
Så då tog jag fram trollsländan ... och då var ju den gula lökskalsfärgade ullen alldeles för mörk, mer mörkorange än gul ...

Så nu går det åt att färga ull och sen spinna på rätt sätt (måtte jag komma på vilket sätt det är) innan jag kan fortsätta.

Ack ja såna bekymmer ...

3 kommentarer:

Karin sa...

Världens lyxigaste docktröja!

Kan den inte få bli lite randig med olika färg och struktur upptill och nertill?

Cecilia N sa...

Njae ...

Jag hade stickat klart kroppen så det var ärmarna som blev några varv längre än holkärmar.

Första försöket med nya garnet var gamla garnet på ena ärmen och nya på det andra och det Gick Bara Inte!

Däremot kanske jag kan virka nån knäppkant eller nåt med det nya garnet (= det garnet som inte dög till här). (Det ska ju bli ett annat nytt garn ...)

Karin sa...

Som sagt, världens lyxigaste docktröja!