måndag, januari 28, 2013

Presentdags igen!

Igår var det då äntligen dags att presenta med de där vantarna som jag började planera att sticka för några år sen.

Samma anledning som de andra av samma modell.

Den här gången var det en mycket mindre storlek än de tidigare och jag funderade vilt hur jag skulle göra: skulle det verkligen fungera att ta bort en rapport och hur skulle det då se ut?
Tills jag kom på den geniala idén att sticka likadant som vanligt, bara med tunnare stickor. Så de här lär vara tätare än de andra.

7 kommentarer:

heidi sa...

dom är jättefina! det är bara att gratulera den lyckliga mottagaren:)

englundskan sa...

OJ! de blev jättefina och det är väldigt mycket finare med täta vantar. Och skönare.

Mia sa...

Jätte fina vantar och ed tre trådar i mönstret måste de vara otroligt varma och sköna också :)

Elisabeth Karlsson sa...

Mycket vackra :)

Karin sa...

Vilket vackert mönster och fina färger. Jag antar att du har bra koll på vad som händer när man byter stickstorlek. Jag är sån ovan stickerska att jag aldrig skulle våga.

Cecilia N sa...

Bra koll och bra koll ...
Men de verkade bli proportionerliga så jag slapp repa upp och tänka ut på nåt annat sätt.

Hon som fick dem hälsade på sms att hon använder dem och trivs så det gick tydligen vägen.

Tack för alla vänliga ord.

Cecilia N sa...

Ja och Mia: även de ställen som bara har två trådar blir ju tätare av att man fäster trådar regelbundet. Båda ändarna, långa ändar ... ;-)