onsdag, juli 02, 2014

facit

Härvorna skimrade i rosa och mer gredelint när jag sköljt dem för hand i diskhon och sen hängt ut dem på tork.

Så jag gjorde en rövare och slängde dem i maskinen på "sköljning". 52 minuter senare plockade jag ut något som gav mig skrämselhicka. Inte på grund av färgen utan på grund av oprydligheten. Så nu har jag försökt "kamma till dem" och de påminner nu om härvor. Gredelina.
Det är en vansinnig färgåtergivning på bilden. Men den lilla "ringen" högst upp är det rosa som låg till höger i förra inlägget. Den lodräta lilla härvan är den gredelina som låg till vänster på samma bild.
Det syns i alla fall att rufshärvorna är ganska lika den gredelina.

2 kommentarer:

Karin sa...

Oj vad du roar dig! Det är risk för att du blir tvungen att betala nöjesskatt om du fortsätter på det där viset. Men spännande är det för oss som följer dramat!

Liisa sa...

Vilket härligt projekt! Kul att följa!