torsdag, augusti 09, 2018

Glömde visst ...

...blogga i vintras. Det skulle hållas lotteri och arrangörerna var ombedda att bidra med fem saker var.
Jag bidrog bland annat med ett par grytlappar och ett par vantar.


Jag hade hoppats vinna tillbaka grytlapparna, för de behövde jag.


Men det visade sig att jag vann tillbaka vantarna. Nåja. De kan få åka lotteri nästa år igen. Jag stickade dem enkomt för lotteriet.
Vantarna är stickade i Kilafors tretrådigt garn. Minns jag inte fel så var det:
1 varv aviga,
1 varv *1r,1a*,
1 varv aviga,
1 varv rät,
1 varv *1r, 1a*,
1 varv rät,
1 varv aviga. Och det är samma som första varvet.



Anledningen att jag kom på denna blogposts frånvaro var att jag ville kolla den här bilden. Jag tycker det blev en snygg hank som dessutom håller sig öppen. Om man bara viker fram och tillbaka så måste man ibland mickla med den för att den ska öppna sig.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Smidigt med hanken där, att få den att se snygg ut länge är svårt.

Synd att du inte vann tillbaka grytlapparna, för dom var fina.

Kanske blir det en lika kall vinter som den förra och då blir vantarna en tacksam vinst för någon:)

Cecilia N sa...

Vantarna är nog såna där först- och sist-vantar. Inte riktigt finbulvantar.