torsdag, januari 10, 2019

obloggad julklapp

Kommer ni ihåg den tecknade serien på tv Monsterskolan? Innan jag gjorde den rosa kanten uppe vid fingrarna tyckte jag att de här halvvantarna/handledsvantarna var ganska lika Oblina.


Ett helt hemmagjort projekt, om man bortser från att ullen är fådd. Gotlandsull och rosa fina lockar som jag fick i julklapp för en del år sen, köpta hos Limmo Design.
Garnet spann jag på Louëten, också en julklapp för en del (fler) år sen.

Bonusbild:
Man är nog ganska nördig när man snabbt läser ULLGARNER på den där fina skylten i december …
Jag hann faktiskt fundera över i vilken riktning affären skulle ligga innan jag läste noggrannare ...

2 kommentarer:

Heidi sa...

Vilken fin julklapp med halvvantarna! Varma och sköna att dra på sig när det är lite kyligt:) Extra fina eftersom du spunnit garnet till dom:)

Hahaha, ibland ägnar man sig verkligen åt önsketänkande:D

Elisabet. sa...

Det här med hur man läser texter eller skyltar, jo, det är hög igenkänning på det!