fredag, mars 22, 2019

trubbel på jobbet

… kan få oanade konsekvenser.

Vi har såna där nycklar med en blå blipp på. Somliga lås blippar man, andra stoppar man in nyckelaxet i nyckelhålet och beroende på tillåtet tillträde så öppnar man dörren på sedvanligt sätt.

Häromdagen skulle jag blippa in mig. Men inget pip, inget klick i låset. Så småningom kom någon på att jag tappat både den blå knappen och kretskortet under. Jag har ingen aning om hur det gått till.

Så då fick jag lägga mina planer på hyllan och uppsöka låsföretaget istället. Sån tur att detta uppdagades en vardag mitt på dagen i den geografiska del av mitt arbete som ligger nära tätorten. (Det skulle kunna hänt några mil därifrån på helgen likaväl.)

Nåväl. På grund av omständigheter skulle det dröja att få till nyckeln så jag passade på att ta lunch, på närbelägna Coop, fast det egentligen inte var dags enligt min kropp. Så jag strosade in på Coop för att se vad som skulle passa mig bäst. Det visade sig vara det här:
Det är snart slut på vintern och Coop har som vanligt utförsäljning på raggigarner, och dessutom på mellanraggigarner.  Ta 4 betala för 3 respektive ta 3 betala för 2. Hoppsan. Den trasiga nyckeln gick på 675 spänn! Plus ett set med strumpstickor 2½. För man kan ju inte sitta och vänta med en massa garn bredvid sig utan att sticka! Det fattar väl alla.
(Jodå, jag fick i mig lite lunch också.)

2 kommentarer:

Heidi sa...

Det är vad man kan kalla för en riktigt lyckad dag:)

Tur att du fick i dig lite lunch också;)

Cecilia N sa...

Lite mycket pengar på en gång bara …
Nåja, jag har nu beslutat att maken ska få de påbörjade sockorna och jag är nu i hälpartiet.