måndag, februari 24, 2020

Andra sockor

Nu börjar det finnas många restgarner av alla raggsockor. Så ett projekt med att göra nytt tunnare sockgarn har påbörjats. 24 rullar med entrådigt garn ska förändras till tre trådar som ska tvinnas till ett nytt garn.
Sockorna av det här garnet vann jag inte, vilket jag tyckte var tråkigt för de var riktigt snygga.

Lite förvånande dock att de var gjorda av två olika färgställningar på garn. Nåja. Jag får väl lägga dem varannan i tråden. Eventuellt göra intervallen lite kortare (ta av garnet och byta i förtid).

Men just nu är spinnrocken ockuperad av ryagarnet jag spann på Sockenstugan i somras så det måste jag först göra något åt.
Fast inte nu.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Vilka spännande planer du har för dina sockgarnsrester! Det låter som ännu ett spännande projekt att följa på din blog:)

Cecilia N sa...

Här hålls vi bara med spännande projekt. ;-)