söndag, april 12, 2020

Nytt försök

Den främsta orsaken till tvekan om att börja om var att det skulle slita på garnet.

Men så kom jag på att jag kunde ju börja i andra änden av nystanet. Då hamnar ju det upprepade mer på skaftet, och det gör ju mindre skada än om det är på foten.
Så tjoff ner med tåhättorna i mitten av nystanet och börja utifrån istället.

Det som lite oroar mig är att det är olika stora nystan av någon anledning jag inte känner till.
Men se så mycket bättre det blir på 2mm än på 2½mm. Det var så pass luddigt och hade en "varm look" med de större stickorna att jag faktiskt var tveksam till idén att använda dem i sommar.
Men med det här stadiga tyget som blir nu så blir jag bara övertygad om att det är alldeles rätt.
Så vi får hoppas på att jag inte får svullna fötter ...

1 kommentar:

Heidi sa...

Positiva överraskningar är aldrig fel:)

Såhär långt ser det jättefint ut:)