torsdag, mars 09, 2006

adressat: guldmedaljös




Tack för min guldmedaljspresent!

En härva från Regnbågen i fina färger. Och papperskrokusar! Minst en månad tidigare än de jag har i min rabatt, nu under en halvmeter snö...

Hur stort projekt kan man tänkas ro i land på 5og bomullsgarn? Clapotis? I värsta fall får jag väl skarva i med egenköpt garn...


Har precis kommit hem efter en trevlig eftermiddag med min kompis som fastnat i sin stickning. Härligt att prata och fantastiskt att så lite (repa upp och sätt fast på stickorna igen och förklara var i beskrivningen arbetet befann sig) kan vara så stort. Nu hoppas jag att stickningen sätter fart upp till ärmhålen så vi får ses snart igen...

Ett gott samtal. Och som minne av det och det spännande paketet nålade jag upp det medskickade kortet på en ängel på väggen. Tack båda två! (Och hur hamnade ängeln på tvären??)

(Lägg märke till de nytagna fotona med digitalkameran! *stolt som en mallig!*)

3 kommentarer:

Anonym sa...

50 g regnbågsgarn räcker till babymössa enligt regnbågens egna mönster.

Cecilia N sa...

Jo jag kom på det att systerdottern (14 mån) kanske skulle kunna få en vårmössa. Sen blev jag lite sugen på Odessa. Månne man kan göra en småbarnsodessa i regnbågsgarn? (Fast utan pärlor.)

Anonym sa...

Åh, jag är nån slags desperadopysslare som aldrig riktigt lärt mej några grunder utan bara kastar mej huvudstupa in i projekt. Jag lärde mej virka tillräckligt för att förstärka en kant på en trasig mössa jag köpt, men hur man påbörjar en virkning vet jag fortfarande inte.

Stickning kräver en massa övning, så det kommer jag aldrig att försöka mej på. Jag gav det ett försök i mellanstadiet men så kom det en mamma och tittade på mej förbryllat och då sa läraren att hon aldrig sett en sån teknik, men ok då, det funkade visst ändå.
Då blev jag så less att jag slutade med det.

Fast nu önskar jag att jag kunde lära mej igen! Jag vill kunna göra såna där fina handledsvärmare med pärlor!

Så, nu har jag bekänt mina stickningshemligheter för dej. ; )