lördag, mars 18, 2006

Färdig!


Nu är det sant! Nu är den klar! Fort ut för att ta bilder innan solen går ner!
Heltröjsbilden är mest rättvisande vad gäller kulören. Men egentligen skulle jag nog säga att den är ännu lite mörkare.

Detaljbilden till höger ska visa den genombrutna mönsterstickningen på ärmkilen. Jag tänkte att det nog behövs lufthål eftersom tvåändsstickat är rätt så kompakt. (underdrift)
Man kan även se den markerade sidolinjen som delar upp sig i två längs kilarna och som sen fortsätter även runt ärmisättningen och i "mittinunderarmenlinjen" längs ärmen. Eller ja. Ambitionen var att det skulle synas.

På den tredje bilden syns monogrammet i krus.

Jag är inte alldeles nöjd med tröjan. Den har sina brister, men de behåller jag för mig själv. Jag ser dem som läromästare inför nästa tröja. Då ska jag vara extra uppmärksam på dessa detaljer.

Så ni får bara: Här är tvåändströjan och den är färdig! Och jag är stolt!
Antagligen kommer jag aldrig mer göra en tröja i tvåändsstickat, och definintivt inte en enfärgad som bara ska vara "enkel, utan en massa krusidull".

2 kommentarer:

StickLena =KnitLena sa...

Jag måste gratulera dig till att stickat en tröja i 2ändstickning. Det tar ju lång tid att göra det.
Tycker att tröjan ser mkt fin o välstickad ut och t o m färgen är mkt vacker!

Anonym sa...

wow - den är jätteläcker. Men vilket arbete, en hel tröja i tvåändsstickning. Stor guldstjärna i kanten för det!!!