tisdag, augusti 01, 2006

Garn?

Helt oskyldigt gick jag in på Hemslöjden i eftermiddag och frågade efter Östgöta pälsullsgarn. Jodå, det hade de. Och så rev hon lite i en hylla och fick fram en härva ... stoppgarn? Alltså. Jag trodde inte att något så tunt egentligen kunde få heta garn. (Var går den vedertagna gränsen mellan tråd och garn?)

Stoppgarn har jag sett upplindat på pappbitar. Men här var det en hel stor härva på ett hekto. Man köper fisk i hekto. Inte stoppgarn.

Men sjalgarn... *ler fånigt*

Den blå avslutades äntligen i går kväll. Jag tappade räkningen på hur många gånger jag gjorde om ärmarna, men en eller två gånger efter senaste ärmrapporteringen här i alla fall. Och då tror jag att jag var uppe i 2½ ärm...
Den blev ganska bra. Hade man kunnat kavla ut en bra ärm ur en deg, testa, kavla en ny, dra lite i den, så hade antagligen ärmarna blivit mer optimala. Nu funkar de.

Nu är den rundstickan ledig. Tills imorgon eller nåt. Ska först nysta precis hur många meter sjalgarn som helst. Och antagligen hade det varit bra för den allmäna hygienen om jag hade dammsugit också innan jag försjunker i sjaaaalen...
Men ikväll är jag trött...

Inga kommentarer: