fredag, maj 25, 2007

Provlapp


Det var inte lätt att ta en bra bild precis.
Delen till vänster är enligt beskrivningen: lyft en, sticka 2 tillsammans, dra den lyfta över; och den till höger är stickad: lyft 2 maskor, sticka en, dra de lyfta maskorna över.
Den till vänster lutar alltså och den till höger är centrerad. (Det handlar om hur "skaftet" går upp i knoppen, sett från detta håll. Man stickar ju uppifrån och ned.)
Jag kan nog inte riktigt bestämma mig för vilken "gör 3 till 1" som är snyggast.
Omröstning således!
Alla uppmanas att komma med synpunkter. Även "det kvittar" duger som kommentar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Den till vänster!

Anonym sa...

Båda ser bra ut, så länge du är konsekvent. Men den till vänster är nog snäppet bättre kanske.

Anonym sa...

Den vänstra får hålmönstret att framträda bättre, jag röstar på den. Men den högra är snygg den med, det blir en mer bladlik effekt när "stjälken" blir symmetrisk

Humlan sa...

Den vänstra är mer distinkt, den högra mer symetrisk. Jag tycker att den vänstar är bättre för att den ser renare ut.
(Denna fråga kommer perfekt för mig, som funderar på om jag ska ge mig på min första riktiga spetsstickning!)

Anonym sa...

Jag håller med alla andra: Den vänstra!

Anonym sa...

Jag tycker som alla andra och säger vänster - det blir tydligare. Sedan gillar jag vänster av principiella skäl ;=)

Soili sa...

Den vänstra framträder bäst.Det är ju tycke och smak som får bestämma,huvudsaken är att man är konsekvent.