tisdag, maj 22, 2007

Resepackning

I måndags morse skulle jag resa bort och sova över en natt. I söndags packade jag väskan.
Med stickningen.
Fast den var så stor (mammas kofta) att den inte fick plats.
Och lintröjans beskrivning nummer två hade ännu inte kommit i brevlådan.

Grävde i mitt garnlager som mestadels består av rester och försökte komma på ett litet projekt.
Vojne vojne. Eller inte.
Det blev en swallow tail i samma svarta sjalgarn som jag använt i den andra sjalen. På hemvägen i eftermiddags klurade jag ut automatiken i stickningen. I början är åtminstone jag alldeles bunden av beskrivning/diagram. Jag förstår inte vad som ska bli vad. Jo, omslag blir hål, men resten.

Efter ett tag kom jag på att jag inte är säker på att tre-ihop-stickningen ska luta. Är det inte snyggare med en centrerad?

Det går inte riktigt att avgöra i oblockat svart tunt garn. Funderar på att sticka en "förstoring" i ett tydligare garn.

När jag kom hem hade stickbeskrivningen äntligen kommit med posten, så nu har jag gjort ärmhålsavmaskningarna på bakstycket. Jippi.

Inga kommentarer: