söndag, februari 03, 2008

vilket mörker

Och jag inser när jag klickat på "nytt inlägg"-knappen att jag fortfarande inte fotat swaggern. Och nu är det mörkt. Igen.

Och inte lär jag ta nån bild på sjalen heller i det här s k ljuset. Skulle bara dokumentera att jag hunnit fyra rapporter (av 34) och att jag blev tvungen att lägga ner sturskheten att inte använda livlina.
Det tar en hiskelig tid att försiktigt baklängessticka tre varv, upplysningsvis.
Och inte blir det bättre med kombinationen tunt mörkt garn och "tantögon". Det är otroligt vad ögonen kräver ljus för att uppfatta vad som är på gång framför dem. Och glasögon behövs dessutom både nu och då.

Och min surdeg hade börjat mögla där den stod ensam, svältandes och övergiven. Så jag fick göra en ny.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, stackars stackars dig. Hoppas att nästa vecka blir en roligare vecka (liite ljusare blir den iallafall)

Anonym sa...

Hm, har tänkt på det där med fotandet ibland - hopplöst!!! Vissa bygger "hus" åt sina objekt i något ljust material och siktar lampor åt det håll där objektet är... inte ljuslådor man lägger PÅ utan INNE i... orkar inte med det ;) Men, om inte en dagsljuslampa vore så dyr, ja... gissa vem som inhandlade en? Såg på Garntjänst tom, men priset som sagt var - och undrar... finns det billigare? ;)
Hm... sticka i mörkt garn, kul - not... Har min MS3 som fortfarande INTE är avklarad, "svansen" kvar och supertunt svart garn som det ibland ska träs illgröna pärlor på... glasögonen börjar gå ifrån mig dessutom, urk... Ja, de frågar varför de inte får FO-foto på den... behöver jag ange orsaken? Nä, kanske inte... ullgarn i sommar? hm, färdigtovat och klart :)
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som undrar om hon är på G att bli sjuk... vill inte och hinner inte :(

Boel sa...

Måtte ljuset återvända där uppe i norr - jag vill ju se swaggern (den förra var ju så snygg).

Jag har haft surdeg hemma en gång men den var det ingen kraft i eller så var det skit bakom spakarna dvs jag hanterade den fel. Sedan dess har det inte blivit något mer försök.

Stickade hål är intressant i alla fall när man behärskar dem.

Hoppas du får en skön vecka!

Kajsa sa...

Hejsan Cessi! Jag undrar bara hur du gör när du stickar in en "livlina". Jag har för första gången börjat sticka en spetsstickad sjal och känner redan väl igen problemet med att "baklängessticka". Varven är inte så långa hittills, men det lär ju bli värre sen när sjalev växer!