lördag, maj 10, 2008

cruising

På väg hem från ett misslyckat besök i staden i söder (Claes Ohlsson hade stängt, likaså Ester Nilsson) såg vi en cruisingträff. En omröstning sa att vi inte skulle stanna, men jag gillar att gå och kolla på blänkande lack och gnistrande krom. Det är väldigt lite av den varan på vår dammiga rostiga bil.

Så tänkte jag på vad som ligger bakom allt det där blänket och gnistret. Puts och mek och pill och ... inte vet jag, sånt förekommer som sagt inte så mycket i min omgivning. Men jag tänkte på att det finns en annan, mer närliggande grupp, som väljer material och modell och pillar och knåpar och får fram fantastiska resultat.

Nån som har hört talas om stick-cruising? Nån sorts träff där man möter likasinnade, visar upp vinterns arbete, beundrar och beundras, möter även såna som inte är insatta men som gärna njuter (som jag med bilarna), har omröstning om bästa sin eller sån.

Kanske att ett välbesökt WWKIP-day-arrangemang kan motsvara, men jag har bara varit på två och de var ganska modesta. Och i år blir det firande av dotter i vit mössa för hela slanten den dagen. Undrar om tanterna ställer upp iår?

1 kommentar:

LenaL sa...

Sicken lysande idé med stick-crusing! Det hade väl varit häftigt.

Ha det så gott!