måndag, november 29, 2010

Arv?

Dottern, på väg mot 22 år *hjälp!*, har under året tagit sig för "månadens utmaning". Hon har åkt snowboard, varit frisyrmodell, gått på balettföreställning och lite andra saker som är ovanliga för henne och som vidgat vyerna.

Men i november har det inte blivit något. Den tilltänkta utmaningen har av olika anledningar inte blivit av och i morse hade hon "lite panik" om saken. Nä, hon är cool, hon får inte panik. Dock funderade hon på om jag hade något förslag.

Och si, det hade jag! I hörnet stod spinnrocken ...

Så nu någon av de närmaste dagarna, i novembers sista skälvande existens, så ska vi se om jag kan lyckas som spinnpedagog ... alla andra gånger jag pedagogat henne har det inte gått så bra.

Så ... frågan är om jag ska vara flitig med det jag ska vara flitig med eller om jag ska förbereda med kardning ... eller om kardning ska ingå i utmaningen ...

2 kommentarer:

Christina sa...

Trevligt att höra att det finns spinnrockar som inte enbart är prydnader :-)

Wv blir mousnest ;-)

Pysseliten sa...

Vilken underbar idé med månadens utmaning! Och vad roligt att du spinner och att din dotter ville prova!