onsdag, juni 06, 2012

wwkip-day

Och helt plötsligt kommer jag på att det är wwkipday-säsong!
Så jag tittar in på sidan som administrerar det hela och ser att det inte är uppskrivet något här i stan.

Då är frågan: är det för att de inte har anmält en planerad händelse iår heller (som förra året) eller är det för att de inte planerat något på hemmaplan utan de tar sin stora stickning med sig till Stockholm?

Och är jag i en sådan situation i livet att jag ska bry mig? (nej, jag ska skärpa till mig, men jag vill ju ...)

6 kommentarer:

Karin sa...

Det är magert med info om KIP i år och lite osäkert dessutom vilken dag som gäller. 10:e? 16:e? Någon annan dag?

Cecilia N sa...

Jag tror jag får gå in på hemslöjden imorgon och höra med dem.

Från början var det ju andra lördagen i juni, men sen visade det sig att det krockade med nåt enormt stickevenemang i USA så då blev de lite luddiga på datumet.

(Har fortfarande igång fiskgjusesidan. Himmel vad den där näktergalen håller låda!)

Bloggblad sa...

Hm... world wide knitting in public? Gissar jag vilt.

Cecilia N sa...

Jepp! Alldeles rätt gissat.

Anonym sa...

Hej! Visst var det du som sade hej till mig ikväll på konserten med Ulrika Bodén? Vill bara säga (om jag nu hittat till rätt blogg...) att jag tycker det var jättekul att du "gav dig tillkänna"! :)
För övrigt verkar det som om jag skulle behöva en del av din stickinspiration... nu blir det ALLDELES för sällan min lilla stickkasse kommer fram!
OK, ha det fint!
Sofia

Cecilia N sa...

Jajamänsan!
Tack för en väldigt trevlig konsert.