torsdag, augusti 29, 2013

I sista stund

Packningen inpackad i bilen. Mätta och belåtna. Motorn startad. ...
Äntligen kom då brevbäraren! Med mitt nyinköpta silke! Lycklig pulade jag ner kuvertet i stickpåsen och så for vi.

Nej, inte så.
Vi for och lycklig sprätte jag upp kuvertet och pillade på silket. Sen stoppade jag ner härligheten i stickpåsen och tog upp stickningen.

Men här finns ju ingen slända att spinna med. Mitt i bilden kan man ana en liten "stropp" fingerspunnet tvinnat. Det är vådligt stiligt!

Jag anar att jag nu tänker införskaffa en liten turkisk slända ...

6 kommentarer:

heidi sa...

så snygg den är! och så bra den passar dig!!

gillar!!!

heidi sa...

oj, den förra kommentaren borde ha stått i förra inlägge, det är min dator som krånglar:)

så roligt det verkar vara att spinna!

solängel sa...

Vilket underbart silke...

Cecilia N sa...

Jaa, Heidi! Det ÄR roligt att spinna! Det är bara att sätta igång!

Cecilia N sa...

Mycket fint och mjukt silke med vacker lyster.

Jag fattar inte hur jag ska hinna med såna där viktiga ofibriga saker som jag också fyller livet med ...

Karin sa...

Vilka alldeles underbara nyanser! Och så en silkig lyster på det, kan det bli finare?