fredag, februari 07, 2014

Det här med OS och stickning och sånt ...

Den här bloggen kom till på grund av att jag en gång stickade ett par vantar under vinter-OS, 2006 närmare bestämt.
Sen har det varit lite si och så med stickning för mig i samband med detta sportevenmang. Mest för att det funnits en massa irl i vägen.

När det tävlades i London för sisådär 1½ år sen uppstod en dispyt mellan OS-kommittéer och ravelry. Något sådant vet jag inte om det varit aktuellt i år. Däremot översvämmas Ravelry av regnbågsfärgade avatarer. Vi som hänger i "Spinning in Sweden" känner inte stor inspiration för det här i år. Istället har vi något som heter Färggranna Februari-Fyrverkerier 7-23 februari.

Just nu håller jag på att fästa trådarna på den renoverade tvåändströjan. Sen tror jag att jag ska göra något åt det blå-röd-lila-bruna arbetet som blir en slipover. Vill minnas att det är halsringningen som ska tänkas ut och formas.
Sen tänkte jag att jag skulle ge mig på den gröna silkesflätan. Fast jag har ju inte skaffat någon turkisk slända än ju ...
Nå. Det finns mörkblått kardflor och röda lockar att välja på också.

Samt att försöka hitta änden på den där tråden jag spann på häromdagen ...

Inga kommentarer: