tisdag, juni 10, 2014

Hemligheten kan avslöjas!



Det som inte hände för drygt tusen maskor sen häromsistens var att jag glömde sätta dit en tumme. Men nu är det gjort, trådarna är fästade, vantarna paketerade och levererade.

Jag glömde bara säga: den färgen som tillsammans med det vita formar hjulkorsen: det är råwsa! Så det så.
Eller ja, var och en som titta noga ser ju att jag ljuger. Men det var tänkt att det skulle vara råwsa eftersom den färgen passar mottagaren och det fanns råwsa kvar sedan ett par andra vantar i samma serie. Men det vita blev nästan artificiellt vitt med det råwsa och det blev väldigt hårda kontraster som jag inte alls ville ha.


10 kommentarer:

Bloggblad sa...

Snygga! Men vad är råwsa?

Cecilia N sa...

Det är en alternativ stavning av "rosa" som mottagaren håller sig med.

Maria sa...

Mottagaren blev salig. Trots avsaknaden av råwsa. =)

Cecilia N sa...

Så bra.

Klimakteriehäxan sa...

Jättefina. Men som tur är behövs de inte just nu ...

Cecilia N sa...

Nä, nu behövs det inte vantar. Men man kan aldrig få vantar vid fel tillfälle.

För rätt vad det är så behövs de igen ...

Bloggblad sa...

Aha. Kanske med lite öschöttskt stuk. Här säger vi gärna "oåsa" om den färgen.

Cecilia N sa...

Dialekter är kul. En norrlänning som skriver/säger oåsa pratar nog om en tjej som inte heter Åsa, även om hen inte just nu minns namnet.
Alltså, på öschöttska är oå en diftong, på norrländska två separata ljud.

Ja, jag vet faktiskt inte hur det kommer sig att hon stavar råwsa, men geografin är mer södra Uppsala stift.

Bloggblad sa...

Så ni har inga "oävar" som springer omkring i skogarna? *fniss"

Cecilia N sa...

Nä, men djuret du avser har jag faktiskt sett tre exemplar av på bara någon månad. Antagligen är jag mer ute och rör på mig i geografin nu än tidigare, men jag är ändå förvånad.