lördag, april 15, 2006

"Redan?"



Var makens kommentar när jag visade upp tröjan med en liten trudelutt. Tur att jag bloggar så jag kan ge korrekta uppgifter om hur fort det här gick. Men som jag skrev, det känns väldigt fort färdigt.

Enligt beskrivningen ska man sticka denna i separata fram- och bakstycken, det gjorde inte jag. Dessutom gjorde jag bara flätmönstret mitt fram. Jag testade sydd avmaskning på kragen enligt Jorun.
Det var inte så svårt själva momenten. Men jag fick göra om och dra åt lite hårdare än vad jag gjorde från början.
Bilderna ljuger som vanligt om färgen. Den må vara ljust grön, men inte ljus. Den blåare bilden är närmare.

Hej Tjolahopp. Nu går vi igång med sommargarderoben! Fast med ärmar, och gul...

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Grattis! Den blev ju jättefin. Tack för tipset om sommartopen - den ska jag försöka mig på

Cina sa...

Snygg! Gillar mosstickningen i resåren. Om vi ses på lördag kanske man kan få se den live??