torsdag, mars 03, 2011

How Does Your Dog Inspire Your Crafting?

Idag fick jag ett mejl från Interweave med den rubriken.
I mejlet fanns tips och idéer om piffiga lapptäcken och ett stickat hundtäcke.

Så här inspirerar vår hund mitt slöjdande:


En tuss avkammat bara måste mina fingrar försöka dra/tvinna ut till en tråd. Dagens lilla skörd blir dock inget. Den lilla tråden som syns i förgrunden är redan hoptvinnad till tvåtrådigt. Det kommer aldrig bli något av den heller, det är bara själva handhavandet som drar.
Däremot händer det att en karda inte alltid bara innehåller fårull. En del kardflor är omisskännligt lite mörkare än andra ...

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Kanske kunde du hänga upp ett par kardor där hunden passerar ofta? Och sen få ihop till en kofta... ;)

Själv funderar jag på om jag kan karda dammtussar och få ihop nåt. Såna har jag gott om.

Cecilia N sa...

Tyst, inte så högt! Jag har också funderat på dammtussarna ...

Kardor för drive-thru-kamning av hunden tror jag inte fungerar. Jag skulle nog få en uppretad familj (inkl mig själv) med repor på benen ...