tisdag, juli 10, 2012

blä

Igår när jag rev i ullen jag skulle tvätta så flög det upp ett mal.
Illa. Men det var nog det enda. Tills jag gick in i rummet där jag förvarar ullen och såg två till sitta på fönstret.

Så när jag gick och lade mig igår kväll kunde jag knappt somna för att jag tänkte på alla pinaler som måste krypa ner i frysboxen:
otvättad ull, tvättad ull, garn, stickat, andra ullsaker som pläd och rana och ... fåtöljen?

Vad jag gjort åt saken idag?
Inte mycket. Tvättat två diskhoar med ull. Men det är ju väldigt väldigt lite jämfört med hur mycket som borde göras. Googlat malfällor. Beklagat mig på ravelry.
Men frysboxen står orörd.
Och här sitter jag.
Kan man inte blunda så de försvinner istället?

4 kommentarer:

englundskan sa...

Usch, läskigt och oroligt. Jag var på Nordiska museets vind och såg att de hade malfällor lite här och där. Kolla med dom, dom vet säkert vilka fällor som är bra.

englundskan sa...

Inte för att jag vill skryta eller så men här är dotterns hemsida www.emmafrost.se och på hennes blogg kan du läsa om senaste ulläventyret.

Klimakteriehäxan sa...

Usch och fy - jobbigt!

Cecilia N sa...

Jag gick iväg till pynt-och-dutt-affären (nej, jag är inte den vanliga kundkretsen ...) och köpte lavendelolja. I väntan på det stora rycket som borde skett för några dagar sen.
Men jag har tvättat en massa ull iaf.