tisdag, augusti 07, 2012

Antagligen finns det de som inte håller med mig när jag säger att jag har allt. Men jag har ju allt jag behöver, och en himla massa annat som jag nån gång behövt/velat ha som jag nu bara finns och tar plats.
Vad önskar man sig i födelsedagspresent då?
Rätt vad det var kom jag på vad jag önskade mig från Gotland: färgkulla. Så det fick jag!

Ja, jag fick en sak till som jag tycker jag behöver men som inte gör sig på bild: en svart elektronisk våg. Hushållsvågen som svänger in sig mot ett jämviktsläge där två plattor ska stå bredvid varandra för att den föreslagna vikten ska anses korrekt är lite för osäker för min smak. Speciellt som tarerklumpen sitter ungefär mitt för plattorna. Jag har under flera år gått till affärerna runt om här (här finns det gott om dem) för att nyttja deras kassavågar för precisisonsvägning, men det är ju mycket mer bekvämt att ha en våg hemma som klarar 5 kg och bara väger fel på ett gram.

(Sen fick jag några presenter till som inte är ullrelaterade.)

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag kastar ut ett GRATTIS i blindo och så får du fånga upp det den aktuella dagen!

Är det jämna år?

Cecilia N sa...

Nä, udda, men inte prim.

Cecilia N sa...

(Slarvtant!)

Jag ska ju säga tack också!

Karin sa...

Grattis säger jag också och försöker klura ut om ett icke-primtal kan vara en av de där födelsedagarna som ska uppmärksammas särskilt, typ 25, men nej. Å andra sidan är 29, 37 och 43 trevliga födelsedagar också.

Och termen tarerklump är du nog ensam i landet om att kunna. Anar vad det betyder, men hade aldrig kunna namnge fenomenet.

Cecilia N sa...

Min födelsedag har vissa likheter med 25.

Cecilia N sa...

Men visst är det fantastiskt?! Jag lyckades glömma att tacka för gratulationerna en gång till!