fredag, juli 07, 2006

komplikationer

Om det bara hade handlat om att göra alla moment så hade den blå toppen varit klar nu. Men icke...
Ärmkullarna blev för korta, likaså ringningen. Så axlarna mittemellan stod upp och såg hur fula ut som helst.

Jag hade anat det där med ärmkullarna, så jag sydde i ärmarna nerifrån och upp på båda sidor, så det var inte mycket att sprätta. Jag hoppas det räcker med att ha fyllt på med fyra varv.

Ringnignen var det sämre med så den får jag göra om helt och hållet. Nåja. Några varv hit och dit...

När jag gjorde den gula toppen (samma beskrivning men mycket grövre garn) var jag orolig att jag inte skulle hinna göra hela ringningen där bak, så jag gjorde den lite bredare från start än beskrivningen.
Det höll jag kvar vid när jag gjorde denna. Det behövdes sannerligen inte för att hinna, men det blev en snygg urringning på ryggen som får stanna kvar. (Tänk empireklänning.)
Bilder på den klara toppen hoppas jag kan levereras snart.

Inga kommentarer: