fredag, juni 08, 2007

Kl 05.10




Ibland undrar man ju om man är riktigt klok.
T ex när man sitter upp hela natten och stickar för att spetssjalen ska vara blockad och klar före lunchtid nästa dag.

Samtidigt så hade jag nåden att sticka rätt nästan hela tiden trots att de meditativa rörelserna i avigvarven när man inte behöver tänka nästan fick mig att somna. Det kunde ju blivit en grov pannkaka av tilltaget också, menar jag, med mycket gråt och förtvivlan.

Halv sex, efter en rekordsnabb blockning som antagligen inte alls är så stramt uppnålad som det borde vara, kröp jag ner i sängen bredvid min make som snart skulle kliva upp. "Tokfia" var epitetet jag fick, och det var nog sant. "Sov gott!" fick jag med mig också, och det höll fram till tiotiden.
Tror det blir en tupplur nånstans på dan ...

4 kommentarer:

Knit-Marie sa...

ÅSÅFIIIIN! Är det sommarnattens kaprifol oxå? Jag är full av beundran för er som sticka så komplicerade mönster. Håller mig till enklare grejer.

Cecilia N sa...

Jo det är kaprifol i första solstrålarna. Något som jag aldrig någonsin i vanliga fall är i närheten av att uppleva.

Anonym sa...

Men så fantastiskt fin! Jag antar att du inte stickar på beställning...? Och vilken morgon...

Cecilia N sa...

Jag kan sticka på beställning. Men jag är fräck nog att räkna ut timpenning så än så länge har jag inte anlitats ...