onsdag, oktober 03, 2007

Is no more


Kan någon förklara varför jag mäter så sällan?

Var och en kan ju förstå att en rund treåringsmage med en omkrets av 65 cm, som allt halkar av inte går att klämma ner i en sån här tröja, elastisk eller inte, utan att tröjan far opp och i alla fall lämnar magen bar.

Ripp it ripp it ripp it. Ritsch ratsch. Mer ribbor till bredden.

Tur nog är inte treåringar så stora så fastän jag började om igår så är jag nu snart uppe vid ärmhålet igen. 6 maskor bredare. Fast jag är skeptisk. Om jag inte drar i den så är den lika liten som föregångaren. Helt klart ska här blockas!

Ikväll ska jag på ett "hemstickcafé" och lära värdinnan och några till att hantera garn och stickor. Det ska bli skoj!

Den här tröjans ersättare får följa med. Det här garnet ska bli en tröja och inte vantar. Fördelen med fler maskor på varvet är att de diagonala linjerna nästan försvinner. De finns bara lite i början.

4 kommentarer:

Anonym sa...

frogga, frogga, frogga och blogga? ;)
Sitter här och funderar... 3åring är 65cm? Jajaja, de bhöver inte va tjocka, nej... började bara fundera hur ungarna såg ut när de var små... hur såg de ut i kroppen? hm... inser att jag börjar bli gammal? eller? hua, vad fort man glömmer hur det där småbarnslivet var... ... ...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som kanske skulle blir hjälpt av BVC-kortet? hm, nä... inga sådana mått där... oj, vad svårt att tänka sig detta!!!

Cecilia N sa...

Det krångliga i kråksången är att det är min systerdotter som bor mer än 50 mil bort så det är itne så himla lätt att bara dra på och prova heller.

Och jag troor inte det skulle uppskattas om man gick till ett dagis och bad att få testa på någon likastor.

65 cm runt om, det betyder ju bara drygt 30 cm bredd på fram/bakstycket.

Mrs Petersson sa...

Jag har en stadig treåring som nog behöver den omkretsen på tröjan. Det är nog dags för säsongens storleksmätning att skicka till släkten, men i fjol vill jag minnas att både han och femåringen hade ca 52cm i bröstvidd. Snyggt garn, vad är det?
Åsa

Cecilia N sa...

Det är garn som jag köpte av garnlek på Tradera. Dessvärre (se tidigare poster) så räcker det inte till en hel tröja utan jag får skarva högst upp med ett liknande fast mycket ljusare garn.