torsdag, april 17, 2008

Liten fundering ...

I brist på annan sysselsättning (ljug inte så dant, Cessi!) tvättade jag äntligen min grå swagger. Jag tog några dåliga bilder, men dem får ni inte se för blogger vill inte det. Jag försökte få med det smutsiga vattnet som strömmade ur koftan, men misslyckades. Då funderade jag på hur jag skulle formulera mig här och kom på:

Jag tvättar inte mina stickade plagg speciellt ofta som ni ser[fast det får ni ju inte]. Riktigt hur sällan vill jag inte berätta. Om inte ni berättar.

Hur ofta tvättar ni yllekoftor/tröjor?

(I nuläget är det oklart om sjalens fortsättning. Återkommer.)

Annan fundering förresten. En del berättar hur många kommentarer de har haft hittills på bloggen. Ibland är det "några kvar till tusen kommentarer" och den som prickar in den tusende kommentaren vinner ett pris.
Jag har försökt hitta en "räkna kommentarer"-funktion på blogger men misslyckats. Är det någon som vet var den sitter? För folk sitter väl inte och räknar "för hand"?

1 kommentar:

LenaL sa...

Det där med att tvätta stickade plagg för hand har jag hittills lyckats undvika genom att konsekvent använda superwashbehandlad ull och kör därmed allt i maskin. Jag är helt på det klara med att jag är alldeles för lat för att någonsin få något handtvättat! Beundrar dej oerhört som gör det över huvud taget!

Ja, det där med antal kommentarer har jag också funderat över, undrar hur de gör? Hoppas du får en massa kluriga svar här som jag kan dra nytta av också :-)!

Has det så gott i helgen!