lördag, maj 24, 2008

Ja ja ...


Garngamen tyckte det var trögt med bildutläggningen här och det har hon rätt i. Balbilderna var inte precis inriktade på sjaluppvisning (jag var inte där) och just nu ids inte unga fröken.
Men jag lyckades få henne att modellera mina sockor iaf. (Hon är mindre rufsig på benen och såå estetiskt är det kanske inte i förstoring med benrufs även om jag hellre vill vara naturlig.)

Alltså: Nån sorts sjalbild i kombination med balklänning kanske dyker upp senare.

För övrigt har jag nån sorts stickabstinens. (Som tur är kan jag sätta tänderna i skolarbetet istället.)
Jag har lovat min svåger en "önsketröja" i försenad födelsedagspresent, men jag har ännu inte fått önskemålen och kan därför bara tänka på tomgång.
(En önsketröja är alltså: du väljer - jag stickar.)
Jag skulle ju kunna blötlägga och blocka och montera mina gröna ärmar, men ack vad jag är trist och låter bli.

Jag skulle kunna "ta tag i" de tvåändstickade vita vantarna jag funderade på tillsammans med en kompis, men just nu ids jag inte det heller.
Jag tror att äggsjukheten kommer sig av skolan. Ett grupparbete håller på att avslutas och en sista inlämningsuppgift är påbörjad och jag VILL bli klar med kursen!
Det är bara det att det är trevligt att sticka på rasterna som
Fröken C så klurigt gett oss.

1 kommentar:

lin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.