fredag, december 18, 2009

Leverans!


Nu äntligen lagom till jul kom de då äntligen tillsammans, tröjan jag stickade på uppdrag och ägaren. De verkade nöjda med varandra och då är jag också nöjd.


Nacken var en detalj som var upphov till oro, men den blev så fin så fin. Att den avmaskade slätstickningen rullade sig lite utåt blev som en liten krage och det såg ut som att det var tänkt så. Men nu tänker vi att det ska vara så. Man kan se om man förstorar att jag gjorde en liten ökning i ca 5 cm rakt nedanför axelns innersta maska.


En sak ska jag ta med mig till en annan gång: De förkortade varven för bysten ska göras mycket tidigare.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Läcker färg!

Cecilia N sa...

Det roliga är att jag drömde om ett grönt garn med tweed prickar i olika andra färger en tid innan jag fick se det här garnet första gången!

Cecilia N sa...

NNEEEJJJ! Inte en särskrivning!! Hur i hela friden kom det mellanslaget in där??

Anonym sa...

Vad duktig du är!

Cecilia N sa...

Hej Maria, skoj att du tittar in.

Bloggblad sa...

Hehe... jag såg det faktiskt inte, för jag läste ihop det direkt.

Känner precis som du när jag slinter och det blir fel... men jag tar inte bloggskrivandet så allvarligt, ser det mer som pratspråk, och där slirar vi ju ofta. (Jo, faktiskt alla...)

ab sa...

Mysig med kurvig dam också! :)

Önskar dig en riktigt God Jul, Cecilia!

Vonkis sa...

God jul!