fredag, februari 12, 2010

OS-stickning?

Jag är obstinat och är varken med i Facebook eller Ravelry. Jag sitter här alldeles tillräckligt mycket ändå.

Men en sak saknar jag: OS-lag i stickning. Inte för att jag är säker på om jag skulle vara med. Det finns tillräckligt med viktigsaker som inte ids göras i mitt liv ändå, utan att behöva konkurrera med en lattjogrej till.

På Ravelry finns det visst ett svenskt OS-lag.

Så OS-stickar man utanför Ravelry så blir man väl som en etiopier i backhoppning. Ensam i sitt slag.
Undrar jag vad jag skulle slå till med om jag bestämde mig för att vara med?

Kanske att jag skulle sätta stickorna i den där svågertröjan trots att jag inte fått några mått än. Men nej. Jag har just insett att jubilarpresenten i lila spets håller på att bli en hyllvärmare pga att den blev för tajt. (Och att göra om det felet vore väl osedvanligt korkat?)
Så kanske jag skulle kunna sticka om den som OS-stickning?
Fast det är ett för stort projekt för att hinnas med på två veckor. Inte helt sant, men jag skulle ju plugga också, och vara rädd om den stackars vänstertummen.

Fick pluggeriet styra (vilket det borde få) skulle det max bli en sån där 25 X 25 cm-ruta till en "knytkalas"-pläd som ska stickas här i stan.
Jag kanske ska satsa på det så det blir nån fart nånstans ...

Finns det en o-ravelry-os-stickning som jag trots allt missat så får ni gärna tipsa mig om den. Vi afrikaner i vinter-OS måste ju hålla ihop!

1 kommentar:

Agneta sa...

här:
http://www.yarnharlot.ca/blog/archives/2010/02/10/the_2010_knitting_olympics.html