fredag, juli 30, 2010

Vi kom på're!

Tror vi. Det verkar fungera nu i alla fall.

Drivsnöret hade suttit på väldigt länge antagligen. Och eventuellt töjt sig av att ingen (t ex jag) lättat på spänningen. Spännskruven stod nog på max utan att det gjorde någon större skillnad.

Så vi satte dit ett nytt snöre som vi spände redan med spännskruven rätt så slapp.

Och så knöt jag om snöret vid vevstaken så att inte trampan for i golvet. På det viset så blev det inte en "glapp-period" utan trampan är i kontakt med vevstaken hela cykeln.

Så nu verkar det som den drar. Jippi!

Tack Ulrika!
Även om du inte krasst konstaterade att det var det eller det felet utan att allt egentligen såg rätt och riktigt ut så var det till hjälp. Jag tyckte ju också att allt såg rätt och riktigt ut. Och det gjorde att jag inte kände mig så dum utan kunde gå vidare i funderingarna.

Dock finns ett litet hot om att problemet kommer att återkomma. Det nya snöret är vanligt steksnöre av bomull och det lär töja sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snöret i bomull tänjer sig, men bara till en viss grad sedan är det bara att köra.

/ Barbro