söndag, oktober 03, 2010

Lördagsgodis!

Ja, kan man likna det vid något annat, Knittys nya?
I alla fall om man älskar flätstickning i ena eller andra formatet.
Jo, det finns andra saker också: en och annan spetsgrej och en och annan färgstickning.

Mycket fint!
Tekniken i decembre och i travelling cap är jag mer intresserad av än själva resultaten. Kanske decembre kan göra sig i bomullsgarn som grytlappar?

(Nej, jag orkar inte göra länkar på alla modellerna jag skriver om. Gå in på länken som finns så finns de och de andra ett klick bort.)

2 kommentarer:

Dabelin sa...

Sådär!

Och ja, visst är det härligt med ett nytt Knitty-nummer!
Inget på listan för mig än, men jag har inte studerat alla än... :-)

Dabelin sa...

Om jag orkar skall jag testa igen imorgon...
Det är väl så att jag inte fick det spännt nog...
Jag har lånat en bok på biblioteket, Ull av K. Gustafsson, och där använder de också varptråd, och knyter om den när de spunnit ett tag...
Sy ihop ändarna låter intressant...
Det stod också i boken, att man skulle ha "rockmor" i sitt nedersta läge innan man börjar med att montera drivlinan.