måndag, juni 06, 2011

wwkipday

Eller på svenska: världsvida stickaoffentligtdagen går av stapeln snart. Numera har man släppt datumet lite friare och alla dagar mellan 11 juni och 19 juni är enligt spelreglerna.

Än så länge har ingen tagit på sig att anordna något i min lilla stad, men i en en bit bort. Men jag har annat för mig då så jag åker inte enkomt.

Månne man kan ta sig en stickning och sätta sig offentligt "bara sådär" eller om man ska påminna någon som ordnade förra året. Men vem var det? Jag hinner inte med vad jag verkligen ska i mitt liv så jag ska inte lägga till fler uppgifter. Annars hade det väl varit skoj ...

http://www.wwkipday.com/index.html

1 kommentar:

Karin sa...

Hej Cessi,

Lite spontan-KIP vore väl en bra idé. Fast såpass vanligt i vårt land att det kanske inte ens skulle noteras om du sitter på torget/i bussen/på tåget/i fikarummet och stickar. Fast värt ett försök, väl?