tisdag, september 17, 2013

Nytänkande

Jag var och inventerade garnbeståndet på Rusta häromdagen. Konstaterade att sju bröder-sockgarn verkar kosta hälften mot raggi. Tål att tänka på. De hade bara enfärgat där, jag vet inte om det finns mönstrat. (Men ve och jippi, då kan man ju kanske färga ljust garn själv!)
Nå, det fick ligga kvar på hyllan så länge.
Men däremot kunde jag inte motstå ett nystan av sånt där ... ja kan man kalla det garn över huvudtaget?
Och nej. Inte jag inte. Inte tänker jag sticka nån sån där konstig mojäng med mycket rysch som man bär runt halsen.
Jag är ju på mitt eget konstiga sätt och slaktar det där ... eh, nätgarnet.

Jag har ingen aning om vad lilamelerat akrylgarn kan användas till, eller den glitterförsedda lilla kanten. Men barbiekläder låter rimligt.
Så när som på att det inte brukar vara min bransch. Å andra sidan så brukar inte jag köpa akrylgarn heller, eller nätgarn.

Jag undrar vad jag har kommit in i för konstigt skov i år ...
(Och när jag tittade på de andra inläggen med samma etikett så inser jag att det finns ett obloggat garn därhemma. Det finns inte ens en bild av det i den här datorn. Måste åtgärdas.)

2 kommentarer:

Karin sa...

Nu börjar jag bli MYCKET nyfiken på den maskeradutstyrsel som du antydde (i en kommentar hos mig) att du har på gång!

Cecilia N sa...

Oj. Den var ganska blygsam.

Tråden jag gjorde skulle bli ett halsband till en nyckel. (Det slutade med att den tvinnades fler gånger så att den slutade som åttatrådig.)

Själv var jag en kyrkport.