onsdag, december 18, 2013

På mössfronten ...

Nä, det blev fortsättning på den blå mössan ... som blev större än nystanet ... så det blev till att gå och köpa mer ...
Jag är inte helt nöjd hur den tolkar min uppfordran att gå från 2 räta, 2 aviga-resår till hålvarv helt i rätstickning och sen åter övergång till 2r, 2a. Den viker sig inte alls snyggt i hålvarvet.
Men nu får det vara så för själva stickandet sker på de sista varven.
Den ser inte klok ut när den hänger från stickorna, men skärper till sig när jag sätter den runt huvudet.

Fortsättningsgarnet på födelsedagsgarnsmössan existerar inte än.

Imorgon åker jag på JULLOV och då får vi se om det blir nån ordning på det torpet, garntillverkartorpet alltså. Det finns så många torp att få ordning på så det blir en hel stugby ...
städahuset, fira jul, läsa läxor, mm. Och så det där vilotorpet då ...

3 kommentarer:

Maria sa...

Vilotorpet tror jag är en riktigt bra idé. *nickar*

Cecilia N sa...

INDEED!

Fast imorgon ska jag till sömmerskan och sen kommer en kompis några timmar och sen kommer sonen och ... sen sover vi.

heidi sa...

det låter som julstress i kubik:s

skönt då med ett vilotorp att dra sig tillbaka till:)