måndag, juni 16, 2014

På stickorna? Färdigt?

Jag slängde en blick i högerspalten och insåg att den kan ju inte vara så speciellt uppdaterad.
Vad är egentligen på gång och vad är egentligen färdigt?

Ja det som nu står upptaget som färdigt är ju det. Alla slutsatser som ev dras av punkt 2-4 är felaktiga. Sockorna är bara tidsfördrivande restgarnsprojekt och mössan en present till en väns son.

Den lila toppen är färdig. Den ska bara ... först innan den "slutbloggas".
Slipovern ligger sedan länge blockad på gästrumssängen. Jag ser den ibland när jag går förbi och tänker "Javisstja". Den ska monteras (axel- och sidsömmar) och så nån sorts kant i ärmar och halsringning.

De laxrosa ärmarna är på slutspurten, de slutgiltiga ärmarna. De fick följa med mig till Uppsala i pingst och blev offentligt stickade längs vägen. Jag är lite missnöjd med att det blev en ful gles rand där magicloopen möttes/övergick mellan ärmarna. Men jag hoppas att det ordnar sig med lite blockning eller annan behandling. Just nu håller jag på med de förkortade slutvarven på den andra ärmen och enligt planerna maskar jag av idag.

s+z-vantar känns inte helt aktuellt. Men eftersom anteckningarna är bristfälliga om hur jag gjorde första vanten kan det vara lämpligt att kasta mig över den andra när väl den laxrosa är klar. Det är ju trots allt mer säsong för den just nu. Och när jag är klar med vantarna så kan jag använda överbliven ull till annat.

Raggsockorna är klara men hemliga. Och restgarnet började jag genast dela på till entrådigt. Så där blir det nog också ett projekt vad det lider.

Det känns som att det finns plats för nya projekt ...

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag beundrar ditt tålamod. Själv har jag svårt för den där sista göra-helt-klart-fasen. Och det gäller det mesta...

Cecilia N sa...

Ja den fasen är det knepigaste.