torsdag, december 25, 2014

postjulpost



I år blev det två hemgjorda klappar. Det översta är hemkardat, hemspunnet hemfärgat garn (vejde). Det var det som hände i september när jag "kokade te". (Dock, den ull som finns i inlägget är inte den som finns i garnet, för ullen fick bara ligga i på slutet och ta upp det sista. Det blev väldigt ljusblått. Hm. Det resultatet är obloggat ...)

Halvvantarna/muddarna är ett par Mixed Wave Mitts.
Det vita garnet är kamgarn av Värmlandsfår från det jag kammade när jag var på spinnträffen hos Limmo-design sommaren 2013. Det blå är av det pinnspunna kardfloret som jag köpte i/på väg till Uppsala vintern 2013. Och det grå är spunnet på den turkiska sländan och är av gotlandsull (julklapp 2011) Det var detta jag skrev kryptiskt om här.


 Traditional Fair Isle Knitting
För egen del var den mest garnrelaterade julklappen denna. Jag har inte hunnit detaljstudera den ordentligt, men det finns att ta av där, det är helt klart ...

Å så vann jag en tröja hos Lotten. Alldeles ostickad (nåja, trikå är det ju) men alldeles fantastisk och åtråvärd ändå.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jättesnygga muddar! Tur att jag hann göra så många innan jag fick ont i tummen, att jag har många att välja på. Fast jag hade gärna fortsatt att hitta på fler modeller.

KaosJenny sa...

Vilka fina saker du gör... Själv stickar jag sockaar på löpande band så att jag ska lära mig ordentligt. Kram

Anonym sa...

Vilket häftigt mönster på muddarna!

Cecilia N sa...

Heja KaosJenny!

Visst har du kollat in att det finns flera olika varianter på hälar?
Den definitivt enklaste kallas timglashäl.

Ja muddarnas mönster gillade jag också. Men jag kan inte skryta med att ha hittat på det. (Bara med att jag överlistade beskrivningen ...)