fredag, oktober 04, 2013

dålig bild och dålig bloggare


Det här är en usel bild på början på ett bakstycke. Det är andra början på ett bakstycke. Förra början var tio maskor mer per varv och det blev precis så "tokspräckligt" som jag ville ha det. Inga pölar alls. För att i viss mån bryta av slätstickningen stickade jag en viss färgrapport så att det blev aviga ränder.

Men så var det det där med hur stort bakstycket blev. Med tanke på att jag bara har en härva så finns det ingen anledning att slösa. Så när tio maskor bara inte behövdes så repade jag upp.
Och då blev det pölar. De blir inte särskilt stora, men de blir. Och så får det väl vara så då.
Att göra avigt vid viss färg blir konstigt i och med pölarna så istället lägger jag in en avig rand då och då. Eventuellt blir det ett parti moss-stickning vid midjan, men eftersom det inte går att riktigt bestämma var den hamnar (på det sättet är uppifrånstickning mer bestämd) så vet jag inte om det blir nåt.

Rätt vad det är blir det kanske en bättre bild. Fast å andra sidan är vi nu på väg mot den obarmhärtigt mörka hösten. Obarmhärtig i fotohänseende.

För övrigt har jag nu plockat fram mitt omgjorda sockgarn. Det verkar vara läge att ha ett par strumpor klara typ nu.
Ett par sockor har jag faktiskt färdiga, men de är inte till mina fötter utan ett par på annan ort. Tur nog har jag haft andra fötter i samma storlek tillhands för utprovning. De blev klara nu i kväll så de är inte fotograferade. Ska försöka hinna med det innan de åker på lådan.

Inga kommentarer: