tisdag, juli 08, 2014

(Påminnelse till mig själv:) Jag tror ...

... att jag ska köpa mig en kamera som har som huvudfunktion att vara kamera. Rätt snart.

Och då ska vi se om jag kan lyckas få rätt kulör på bomullsgarnet.
Och en bild på den lila sommartoppen.
Och en bild på den laxrosa sommartoppen.
Och det nytvinnade fyrtrådigt-blir-tretrådigt-garnet. (Som inte är helt färdigtvinnat än, men det kommer väl.)
Och en förhoppningsvis inte helt hopplös bild på svarta strumpskaft. (Det är ju juli, inte november ...)

Nå, det var väl allt som hänt sen sist ungefär. Det enda som då är igång är de svarta raggsockorna.

Undrar om det inte blir spinning utöver det. Det finns mängder av ospunnen ull här hemma och det är ju inte helt nödvändigt. Och dessutom pågår TdF. Men jag är ju inte med för jag blir stressad av det. Men man kan ju spinna ändå.

Det finns nästan 300g ljusröd ull som jag tror jag ska spinna tunt tretrådigt av. Tanken var kanske en liten kofta, men det verkar som det skulle behövas ett hekto till för att det skulle räcka. Antagligen är det fiffigt att köpa mer liknande ull före jag börjar karda så att eventuella kulörskillnader kan bli lite mer omärkliga/uppblandade. Hm.
Lite mer hm kan man säga när man ser den laxrosa sommartoppen ihop med provstickningen. Det är ungefär samma färg.

Det finns ett kilo kardad gotlandsull också. Den hoppas jag kunna spinna fluffigt tjockt garn av, tretrådigt typ.

Och så finns det natthimmelsblå ull, och värmlandsull  i tre kulörer varav den bruna är kardad och den vita kammad till en del.

Inga kommentarer: