onsdag, juni 21, 2006

Fotbollen igår gav resultat












Utan att vara anmäld på Fotbollsstickningen tog jag mig för att sticka vid tv-n när Sverige spelade mot England. Äntligen nådde ärmhålets höjd 8 inches och jag fick maska ihop axlarna på min blåturkosa sommartopp i Brilla.

Så nu är det bara halsringningen och ärmarna kvar...
(Å andra sidan har jag inga andra stickningar som konkurrerar just nu, så det borde gå fort.)

Den gula toppen i Rowan Summer Tweed har genomgått tvätt, men är inte torr än. "Undvik direkt sol vid torkning" stod det på banderollen, så jag lade den på en ställning på balkongen i skuggan. Sen for jag på jobbet. Och sen började det regna... Nå. Nu står konkarongen inomhus. Jag tog olivoljetvålen istället för rekommenderade tvålflingor. Säg inte att det var fel. (Animaliefibrer som animaliefibrer, typ, tänkte jag.)
Funderade en stund på att använda schampo. Men då skulle antagligen den intressanta havslukten gömmas. Hur kommer det sig att silke luktar hav?

3 kommentarer:

den blyga sa...

Jag är bekymrad:
Hur gick det med lukten från bergvärmen?

Anonym sa...

snygg topp, var har du hittat mönstret???
intressant det där med monteringen

Cecilia N sa...

Mönstret är http://www.whiteliesdesigns.com/patterns/lpullovers/fbd.html.

Fast jag har inte gjort kurvningen av nederkanten (vilket gör att den flärpar upp) och jag har fyllt på med den lilla flätan själv.