fredag, juni 09, 2006

Laddad inför morgondagen

Några prova-på-nystan är iordninggjorda.
Stickbokshyllan på biblioteket är inventerad och delvis plundrad.
Affischer är uppsatta.
Lokalradion har annonserat.
Tidningen är förvarnad och kommer förhoppningsvis bevaka.
Vädret sägs bli ok.

Då återstår frågan: vilken stickning ska jag ta med mig? Presentstickningen är färdigstickad men inte fästad. Så den får stanna hemma. (För tänk om mottagaren dyker upp!)
Sommartoppen kan nog fungera. Men jag närmar mig ärmhålet och då vill jag nog prova ut.
Sockan som stickas från hälen och nedåt och sen uppåt har mycket övrigt att önska. Den är ungefär 25% för stor. Börja på den andra sockan med lämpligare antal maskor?
Eller ska jag ta med garnet till den gröna toppen? Cina kommer ju med beskrivningen...
Eller ska jag börja på något som jag nyss började klura på?

Kameran ska med iaf! *skriver upp, lägger fram, laddar batterier*

Inga kommentarer: